Crèdits de les fotos de la graella de projectes

Les imatges que apareixen a la web tenen principalment l’objectiu d’il·lustrar els projectes que hem anat desenvolupant des que es va constituir la cooperativa. En el cas de la graella de projectes, per raons de disseny i espai no hem referenciat les imatges, i és per aquest motiu volíem incloure aquest petit escrit a on poder contextualitzar cadascuna de les fotografies que apareixen, i sobretot posant nom a les seves protagonistes.

  • Barri Desaparegut_Barri Imaginat: Un banc per un passeig. Fotografía del Fons Popular de la Barceloneta (AMDCV) inclosa a l’exposició per il·lustrar la profunda transformació del front marítim i la desaparició d’espais i elements del barri de la Barceloneta.

  • Aquí em sento bé: Madame Hiroshima durant l’espectacle amb Licorka Fey a la Casa de la Pradera com a cloenda de l’itinerari col·laboratiu sobre la memòria LGTBI al voltant del Paral·lel.

  • BornLab: Fotomuntatge fet en el context del taller Retalls i Records. La imatge planteja un diàleg entre dues fotografies de manifestacions pels drets laborals, una dels anys 70 feta pel Col·lectiu Se-Grà, i una feta per Fotomovimiento d’una manifestació actual.

  • Creuem el Paral·lel: Detall del mural fet pel Casal d’Infants del Raval inspirat en la vaga de la Canadenca i l’art com a forma de protesta. Va ser realitzat durant el taller d’art urbà amb l’artista RICE i l’Arnau Gallery, i després exposat a la Lleialtat Santsenca.

  • Donants de memòria: Fotografia de la Montserrat Abad de joveneta en una cursa de bicicletes per les festes del barri de la Barceloneta. La va portar en el marc del projecte Donants de Memòria, projecte impulsat per Trama SCCL.

  • Cooperativisme al Poble-sec: Comptes de la cooperativa La Igualitària, constituïda el 1902. Document consultat a l’Arxiu de la Delegació del Govern durant el procés de recerca sobre formes d’autoorganització al barri del Poble-sec.

  • Relats de l’Arnau: Instantània del Jaume Marco als anys 40 amb el seu pare a les atraccions El Caspolino del Paral·lel. A la barraca de tir, si encertaves s’accionava un disparador, i el premi era la fotografia. El Jaume la va portar al col·loqui “L’escena era dins o fora dels teatres?”

  • Capturem el Raval: Recorregut retratant els llocs de trobada d’un grup de joves del Raval. A la imatge, una de les participants del taller fa una fotografia amb una càmera analògica després de visitar l’Àgora de Juan Andrés Benítez.

  • Tres dies de bombardeig: Entrada del refugi en el moment del seu “redescobriment” després de l’enderrocament d’una fàbrica de vidre al carrer Nou de la Rambla. MUHBA

  • Refugi 307: Plànol del Projecte Refugi 307 fet durant la Guerra Civil. Tot i la forta repressió que va acompanyar la dictadura franquista, la documentació de la Junta Local de Defensa Passiva encara es conserva. AMCB.